Widget odliczający, ile czasu zostało do końca lub początku jakiegoś eventu, to prosty i bardzo skuteczny element angażujący użytkownika strony internetowej. Śmiało możesz zastosować go także na Twojej witrynie – jest to bardzo łatwe, o czym przekonasz się czytając nasz poradnik. Bywają sytuacje, gdy dodanie takiego elementu na stronie jest wręcz konieczne, aby osiągnąć zamierzony efekt – zwykle wizerunkowy lub sprzedażowy. Wymieniamy 5 najczęstszych i dobrze radzimy: jeśli opis którejkolwiek z nich pasuje do Ciebie, nie zastanawiaj się długo nad umieszczeniem na witrynie tzw. counting widget.
Psychologia sprzedaży mówi wprost: ograniczoność oferty jest jednym z najsilniejszych bodźców zakupowych. Gdy widzisz, że jakaś fajna promocja kończy się np. jutro, nie chcesz zwlekać z sięgnięciem po portfel. To oczywiście sprzyja podejmowaniu spontanicznych decyzji konsumenckich. Ten schemat świetnie sprawdza się w sprzedaży internetowej.
Mając sklep online czy landing page (stronę sprzedażową) warto umieścić na witrynie widget z licznikiem odmierzającym, ile czasu zostało do końca promocji. To praktycznie gwarantuje zwiększenie obrotów.
Nie stosuj tego triku zbyt często!
Jeśli Twoja strona jest w przebudowie, ale nie została zawieszona (użytkownicy mogą na nią normalnie wejść), fajnym pomysłem będzie umieszczenia licznika odmierzającego czas do zakończenia prac. Przyniesie to dwie korzyści:
Licznik może odmierzać czas do premiery nowego produktu lub usługi, co nie tylko wprowadza użytkownika w stan ekscytacji, ale także jest skutecznym sposobem na rozpoczęcie budowania silnej marki. Gdy wejdziesz na jakąś stronę i znajdziesz na niej licznik informujący, że za np. 12 dni świat ujrzy przełomowy produkt, to na pewno zapiszesz sobie tę datę kalendarzu lub po prostu ją zapamiętasz. Wykorzystaj ten efekt również na Twojej witrynie.
Masz stronę, której celem jest informowanie o jakiejś ważnej konferencji oraz zebranie listy uczestników? Umieszczenie na niej licznika, który pokazuje, ile czasu zostało do zakończenia zapisów do udziału w tym evencie, to wręcz konieczność. Ten drobny, ale bardzo efektowny element, silnie motywuje do zapisania się, a fakt, że liczba uczestników jest ograniczona, dodatkowo zwiększa prestiż samego wydarzenia.
„Odliczamy czas do zakończenia zbiórki pieniędzy na schronisko dla zwierząt!” – taki nagłówek nie pozostawi obojętnym żadnej osoby, która jest uwrażliwiona na los bezdomnych psów czy kotów. Wiedząc, ile czasu zostało do zakończenia zbiórki, czujemy silniejszą potrzebę wsparcia szczytnego celu.
W takim przypadku dobrym pomysłem będzie dodanie dwóch osobnych liczników: jeden odlicza czas do zakończenia zbiórki, drugi natomiast podaje sumę dotychczasowych wpłat. Licznik, nawet bardzo prosty, jest elementem, który zawsze mocno angażuje użytkowników strony internetowej. W każdej z opisanych przez nas sytuacji użycie tego detalu przynosi świetne rezultaty, o czym sam wkrótce się przekonasz.