Tytułowe rozwiązanie, choć bardzo proste zarówno pod względem graficznym, jak i funkcjonalnym, jednocześnie okazuje się być niezwykle skuteczne. Licznik odmierzający, ile czasu zostało do końca np. promocji na produkt w sklepie internetowym, mocno angażuje użytkownika i pozwala zatrzymać go na stronie, co nie tylko poprawia statystyki odwiedzin, ale również może istotnie wpłynąć na wyniki sprzedaży. Taki widget sprawdza się w wielu sytuacjach, a jego zastosowanie w obrębie witryny nie jest wcale trudne. Sprawdź, jak możesz to zrobić samodzielnie w zaledwie kilku krokach.
Takich narzędzi jest mnóstwo i na pewno znajdziesz licznik, który w 100% spełni Twoje oczekiwania pod względem estetyki i funkcjonalności. Dostępne są liczniki płatne i zupełnie darmowe. Popularnym rozwiązaniem jest pobranie specjalnej wtyczki do systemu CMS, na którym została uruchomiona Twoja strona. Jeśli masz witrynę statyczną lub nie potrafisz dodać wtyczki, mamy dla Ciebie o wiele łatwiejszą opcję.
W TYM artykule opublikowaliśmy listę 8 sprawdzonych stron umożliwiających wygenerowanie kodu HTML z licznikiem, który odlicza, ile zostało np. do jakiegoś święta czy zakończenia zapisów na wydarzenie.
Wybierając konkretny widget sprawdź, czy nie umieszczono pod nim linku do strony, na której został wygenerowany kod HTML. Jest to norma w przypadku darmowych liczników, ale na szczęście nie ma to wielkiego wpływu na estetykę widgetu.
Licznik wybrany? Teraz możesz już zabrać się za to, co najważniejsze, czyli dopasowanie widgetu do Twojej witryny. Pierwszą kwestią jest wprowadzenie tytułu – chodzi tutaj oczywiście o nazwanie tego, co odliczamy na stronie. Przykładowo: „Do zakończenia sprzedaży butów w rewelacyjnej cenie 99 zł pozostało…”.
Kolejna sprawa to wyznaczenie daty granicznej, czyli dokładne określenie, ile zostało do końca wydarzenia czy np. jakiejś ważnej rocznicy w kalendarzu. Pamiętaj również, aby określić czas, w oparciu o który ma pracować licznik – zawsze szukaj opcji „Warsaw”.
Bardzo ważną kwestią jest ustalenie, czy licznik ma działać tylko do momentu nastania wyznaczonej daty (wtedy się zeruje i pozostaje nieaktywny) czy może ma pracować ciągle. To drugie rozwiązanie sprawdzi się w sytuacji, gdy chcemy informować użytkowników, ile czasu zostało do jakiegoś powtarzającego się co roku święta (np. sylwester, Nowy Rok, Dzień Kobiet etc.).
Niektóre liczniki umożliwiają także wybór formatu wyświetlania (np. jednym wierszu, w dwóch wierszach itd.) oraz pozwalają na zastosowanie jakiegoś efektownego tła. Tutaj decyzja należy wyłącznie Ciebie – kieruj się designem i charakterem Twojej strony internetowej.
Gdy wszystko jest już gotowe (kilkakrotnie sprawdź poprawność wprowadzonych danych), możesz kliknąć w przycisk „Wygeneruj kod”.Po wygenerowaniu kodu HTML musisz go skopiować w całości, a następnie wkleić na swojej stronie internetowej – najwygodniej będzie to zrobić z poziomu systemu CMS witryny. Widget możesz umieścić np. pod tekstem marketingowym, w jego środku czy nad stopką witryny. Gotowe? W takim razie zapisz zmiany i odśwież stronę, aby upewnić się, że widget jest poprawie wyświetlany.
Musisz przyznać, że cała procedura nie jest skomplikowana i na pewno sobie z tym poradzisz, jeśli masz choćby podstawowe pojęcie o administrowaniu stroną internetową. Do dzieła!